Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: dluk22 w Grudzień 08, 2018, 21:41:23

Tytuł: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: dluk22 w Grudzień 08, 2018, 21:41:23
Witam

Potrzebuję porady czy program subiekt daje możliwości których potrzebuję.
Prowadzimy sprzedaż internetową mamy 1 magazyn ale 3 firmy. Jedna główna firma jest właścicielem magazynu i odsprzedaje towar 2 pozostałym na tą chwilę mamy to tak rozwiązane że 2 podfirmy biorą towar z magazynu i w programie magazynowym tworzą się stany ujemne i na koniec miesiąca jest wystawiana faktura na każdą z firm za sprzedany towar, tylko jest to pracochłonne bo pozycji jest dużo i trzeba wypisać fakturę z głównej firmy i wpisać w podfirmach, chodzi o zautomatyzowanie tego i teraz pytanie jak to rozwiązać bo wiem że w subiekcie nie można tworzyć stanów ujemnych.
Zależy mi aby nie było trzeba ręcznie wypisywać faktury i wpisywać do pozostałych firm tylko aby to się działo automatycznie czy ma ktoś jakiś pomysł jak to najlepiej rozwiązać?
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 09, 2018, 00:23:53
...teraz pytanie jak to rozwiązać bo wiem że w subiekcie nie można tworzyć stanów ujemnych.

Czyli jeszcze nie znasz podstaw obsługi programu - można prowadzić sprzedaż bez skutków magazynowych.

Zależy mi aby nie było trzeba ręcznie wypisywać faktury i wpisywać do pozostałych firm tylko aby to się działo automatycznie czy ma ktoś jakiś pomysł jak to najlepiej rozwiązać?

Zamówić wdrożenie, którego elementem będzie automatyzacja opisywanych procesów.
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: Cyjus w Grudzień 13, 2018, 15:02:29
Ja bym to zrobił tak, jeżeli dobrze rozumiem potrzeby:

Każdorazowo, jak "podsklep" bierze towar z magazynu:
Magazyn wystawia wydanie magazynowe na podsklep A lub B
Podsklep A lub B wprowadza przyjęcie zewnętrzne z magazynu do swojego programu

Na koniec miesiąca:
Układ wydań zewnętrznych (lub przyjęć zewnętrznych) przefiltrować wg nazwy kontrahenta - zaznaczyć wszystko dla danego sklepu z shiftem, prawoklik - wypisz fakturę zbiorczą. Wydrukuje się długa faktura, zawierająca wszystkie ruchy magazynowe pomiędzy punktami. Zauważysz też pewnie że czasami składnik A jest na pozycji 1, 12, 34, 15190 - ma to wady (faktura jest niepotrzebnie długa), jak również i zalety (w przypadku, gdy w ciągu miesiąca są podwyżki i cena się zmieniła - wówczas każda osobna pozycja ma cenę, jaką na dany dzień obowiązywała).  Analogicznie przyjmujemy taki dokument na stan w podsklepach - zaznaczamy wszystkie PZ'ki i robimy z nich fakturę zbiorczą. W zasadzie nie trzeba nic teraz robić konkretnego, ponieważ ceny i stany wprowadzaliśmy każdorazowo, z pojedynczą WZ'ką.
Nie rozumiem tylko tych stanów ujemnych (nigdy tego nie miałem potrzeby robić), ale zawsze możesz dokupić niebieskiego plusa i wystawiać dokumenty z odroczonym skutkiem magazynowym.

Jeżeli takie rozwiązanie Ci nie pomaga, to zawsze możesz robić w ciągu miesiąca JEDNO Zamówienie od Klienta/Dostawcy - wpisywać na niego towary, które bierze (zamówienie nie wpływa na stany magazynowe, jeśli tego nie chcesz) i na koniec go wykonywać jako fakturę. Tu problem jest taki, że powinieneś je każdorazowo edytować, ponieważ zamówień nie da się łączyć w zbiorczy dokument (chyba, że coś pokićkałem)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: dluk22 w Grudzień 25, 2018, 19:23:03
Jest to jakieś rozwiązanie tylko chodzi o to aby towar był brany przez podsklepy cały miesiąc i i na koniec miesiąca wystawić np. ze wszystkich paragonów dokument zbiorczy aby nie robić tego tak jak opisałeś każdorazowo wydanie magazynowe i przyjęcie magazynowe w podsklepach, dobrym rozwiązaniem by było coś takiego ale nie wiem czy i jak da się to zrobić mianowicie:
na podsklepach jest brany towar i wystawiane paragony przez cały miesiąc ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć jaki towar będzie brany dlatego nie można wystawić wydania zewnętrznego z głównej firmy sprzedającej z góry (i tu pytanie czy dokument z odroczonym skutkiem tu coś pomoże) najlepiej jak by zrobić zestawienie zbiorcze ze wszystkich paragonów z danego miesiąca i to zaimportować do głównego magazynu i na tej podstawie wystawić fakturę zbiorczą którą by można było zaimportować do podsklepów jako zakup, proszę o informację czy coś takiego jest możliwe jeżeli nie czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Grudzień 26, 2018, 17:20:09
SubiektaGT w wielu przypadkach ogranicza tylko twoja wyobraźnia i twoj portfel:-)
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: Cyjus w Styczeń 22, 2019, 11:48:08
Cytuj
Jest to jakieś rozwiązanie tylko chodzi o to aby towar był brany przez podsklepy cały miesiąc i i na koniec miesiąca wystawić np. ze wszystkich paragonów dokument zbiorczy aby nie robić tego tak jak opisałeś każdorazowo wydanie magazynowe i przyjęcie magazynowe w podsklepach

No właśnie nie widzę problemu w tym co Ci zaproponowałem a tym co robisz. Piszesz że wystawiasz paragony (Baza--> podsklep A lub B), tak więc tym bardziej twierdzę iż WZ'ki lub PPM'ki są bardziej poprawną formą. Nie wiem czy z paragonami sobie nie mieszasz zbytnio. Właśnie te dokumenty (WZ, PPM) możesz na koniec miesiąca zbiorczo, jako jedną fakturę vat. Wystawianie (WZ) i wprowadzanie (PZ) tych dokumentów w trakcie miesiąca jest o tyle fajne że:
a.) stan towarowy na magazynach (Baza, podsklepy) jest stanem faktycznym i nie zastanawiasz się "Gdzie się podziało pudełko A? Aaaa zapewne jest na sklepie A lub B - ch*j tam..." i tak naprawdę narażasz się na burdel, który na koniec roku wykaże straty na poziomie dziesiątek tysięcy zł.
b.) na koniec miesiąca łatwo wystawiasz jeden dokument sprzedażowy - zbiorcza faktura vat sprzedaży na podstawie WZ'ek, oraz zbiorcza faktura zakupu na podstawie PZ'ek - nie musisz tego po raz kolejny wpisywać do Subiekta

Ja tak działam i nie narzekam.

Cytuj
dobrym rozwiązaniem by było coś takiego ale nie wiem czy i jak da się to zrobić mianowicie:
na podsklepach jest brany towar i wystawiane paragony przez cały miesiąc ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć jaki towar będzie brany dlatego nie można wystawić wydania zewnętrznego z głównej firmy sprzedającej z góry (i tu pytanie czy dokument z odroczonym skutkiem tu coś pomoże) najlepiej jak by zrobić zestawienie zbiorcze ze wszystkich paragonów z danego miesiąca i to zaimportować do głównego magazynu i na tej podstawie wystawić fakturę zbiorczą którą by można było zaimportować do podsklepów jako zakup, proszę o informację czy coś takiego jest możliwe jeżeli nie czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

O ile dobrze teraz rozumiem, to chcesz wprowadzić na stan towary z miesięcznym wyprzedzeniem, aby móc wystawiać dokumenty z danego punktu niezależnie od tego czy ten towar tam teraz jest, czy nie?

Dla mnie bezsens, ale jak chcesz to:

PZ'ka na podstawie analizy ruchu towarów z poprzedniego miesiąca (informator towarów) i na tej podstawie przyjmij sobie stany magazynowe, ale:
1.) Znów - na koniec miesiąca wypadałoby zrobić inwentaryzację aby, wiedzieć co się sprzedało i jakie stany są faktyczne
2.) No w zasadzie dużo roboty niepotrzebnej wychodzi (co miesięczna analiza poprzedniego okresu sprzedażowego, sezonowość towarów itp., wyrównanie stanów do faktycznych).

Sam nie wiem jak Ci pomóc - możesz również skorzystać z rozwiązań dodatkowych (płatnych) - tu na pewno jest szersze pole manewru. Zresztą co prawda to prawda:

Cytuj
SubiektaGT w wielu przypadkach ogranicza tylko twoja wyobraźnia i twoj portfel:-)

BTW - pisząc 3 firmy, masz na myśli 3 różne podmioty o róznych NIP'ach i różnych licencjach na subiekta? Bo jeżeli są to oddziały z jednego podmiotu, to możesz stworzyć sobie 3-4 magazyny w samym subiekcie i robic przesunięcia wewnętrzne między magazynami - to rozwiązałoby twój problem - wymaga tylko serwera na główną licencję i sprytnego podłączenia klientów do bazy...
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 22, 2019, 19:04:09
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 - nie ma dokumentów WZ bo nie ma towaru na magazynie
 - nie trzeba wróżyć co się sprzeda tylko dokupuje się towar na podstawie zrealizowanej sprzedaży i to pojawia się temat ewentualnych usprawnień/automatyzacji
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 23, 2019, 16:41:59
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 
Ale sprzedaż jest realizowana na firmy, więc paragon nie jest tu dobrym rozwiązaniem.
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 23, 2019, 16:48:05
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 
Ale sprzedaż jest realizowana na firmy, więc paragon nie jest tu dobrym rozwiązaniem.

Pisałem o sprzedaży w 2 i 3 firmie dla klientów końcowych, a nie sprzedaż z 1 do 2 i 3 firmy.
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 23, 2019, 17:13:29
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 
Ale sprzedaż jest realizowana na firmy, więc paragon nie jest tu dobrym rozwiązaniem.

Pisałem o sprzedaży w 2 i 3 firmie dla klientów końcowych, a nie sprzedaż z 1 do 2 i 3 firmy.
Nie załapałem.
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: Cyjus w Styczeń 24, 2019, 11:28:49
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 - nie ma dokumentów WZ bo nie ma towaru na magazynie
 - nie trzeba wróżyć co się sprzeda tylko dokupuje się towar na podstawie zrealizowanej sprzedaży i to pojawia się temat ewentualnych usprawnień/automatyzacji

No ja to zrozumiałem w taki sposób, że problem polega na przenoszeniu towaru, oraz jego ewidencjonowaniu na jakiś dokumentach pomiędzy magazynem a kolejnymi firmami. Sam korzystam z takiego rozwiązania jak opisałem wcześniej: Ja posiadam hurtownie z (nieskromnie) dobrze wyposażonym magazynem, brat z kolei prowadzi sprzedaż internetową i posiłkuje się moim towarem. W praktyce codziennie bierze ode mnie towar, na który ma wystawianą WZ'ke, a na koniec miesiąca wypisuje mu zbiorczą fakturę. On sobie WZki wprowadza na stan jako PZ'ki - tak więc ma stan magazynowy by wypisywać swoim klientom faktury lub paragony. U mnie się sprawdza - dlatego chciałem podzielić się rozwiązaniem, ponieważ uznałem, że problem jest podobny.
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 24, 2019, 11:40:16
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 - nie ma dokumentów WZ bo nie ma towaru na magazynie
 - nie trzeba wróżyć co się sprzeda tylko dokupuje się towar na podstawie zrealizowanej sprzedaży i to pojawia się temat ewentualnych usprawnień/automatyzacji

No ja to zrozumiałem w taki sposób, że problem polega na przenoszeniu towaru, oraz jego ewidencjonowaniu na jakiś dokumentach pomiędzy magazynem a kolejnymi firmami. Sam korzystam z takiego rozwiązania jak opisałem wcześniej: Ja posiadam hurtownie z (nieskromnie) dobrze wyposażonym magazynem, brat z kolei prowadzi sprzedaż internetową i posiłkuje się moim towarem. W praktyce codziennie bierze ode mnie towar, na który ma wystawianą WZ'ke, a na koniec miesiąca wypisuje mu zbiorczą fakturę. On sobie WZki wprowadza na stan jako PZ'ki - tak więc ma stan magazynowy by wypisywać swoim klientom faktury lub paragony. U mnie się sprawdza - dlatego chciałem podzielić się rozwiązaniem, ponieważ uznałem, że problem jest podobny.

Było pytanie o automatyzację tego procesu zamiast operacji ręcznych - w Twoich odpowiedziach nie widzę do tego odniesienia ?
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: Cyjus w Styczeń 24, 2019, 12:25:28
 ;D No tak...

Tak więc nie pomogę :)

Nie potrzebnie wpie#@am się między flaszkę a zakąskę :D
Tytuł: Odp: Subiekt na 3 firmy
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 24, 2019, 16:55:39
Spokojnie, na razie to nam bardziej zależy na pomocy niż autorowi wątku, może nie znał i wystarczy ręczne obieg dokumentów, który opisałeś.