Autor Wątek: Subiekt na 3 firmy  (Przeczytany 5227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dluk22

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt gt
Subiekt na 3 firmy
« dnia: Grudzień 08, 2018, 21:41:23 »
Witam

Potrzebuję porady czy program subiekt daje możliwości których potrzebuję.
Prowadzimy sprzedaż internetową mamy 1 magazyn ale 3 firmy. Jedna główna firma jest właścicielem magazynu i odsprzedaje towar 2 pozostałym na tą chwilę mamy to tak rozwiązane że 2 podfirmy biorą towar z magazynu i w programie magazynowym tworzą się stany ujemne i na koniec miesiąca jest wystawiana faktura na każdą z firm za sprzedany towar, tylko jest to pracochłonne bo pozycji jest dużo i trzeba wypisać fakturę z głównej firmy i wpisać w podfirmach, chodzi o zautomatyzowanie tego i teraz pytanie jak to rozwiązać bo wiem że w subiekcie nie można tworzyć stanów ujemnych.
Zależy mi aby nie było trzeba ręcznie wypisywać faktury i wpisywać do pozostałych firm tylko aby to się działo automatycznie czy ma ktoś jakiś pomysł jak to najlepiej rozwiązać?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2018, 00:23:53 »
...teraz pytanie jak to rozwiązać bo wiem że w subiekcie nie można tworzyć stanów ujemnych.

Czyli jeszcze nie znasz podstaw obsługi programu - można prowadzić sprzedaż bez skutków magazynowych.

Zależy mi aby nie było trzeba ręcznie wypisywać faktury i wpisywać do pozostałych firm tylko aby to się działo automatycznie czy ma ktoś jakiś pomysł jak to najlepiej rozwiązać?

Zamówić wdrożenie, którego elementem będzie automatyzacja opisywanych procesów.
Daniel, Białystok.

Offline Cyjus

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,66 SP3
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2018, 15:02:29 »
Ja bym to zrobił tak, jeżeli dobrze rozumiem potrzeby:

Każdorazowo, jak "podsklep" bierze towar z magazynu:
Magazyn wystawia wydanie magazynowe na podsklep A lub B
Podsklep A lub B wprowadza przyjęcie zewnętrzne z magazynu do swojego programu

Na koniec miesiąca:
Układ wydań zewnętrznych (lub przyjęć zewnętrznych) przefiltrować wg nazwy kontrahenta - zaznaczyć wszystko dla danego sklepu z shiftem, prawoklik - wypisz fakturę zbiorczą. Wydrukuje się długa faktura, zawierająca wszystkie ruchy magazynowe pomiędzy punktami. Zauważysz też pewnie że czasami składnik A jest na pozycji 1, 12, 34, 15190 - ma to wady (faktura jest niepotrzebnie długa), jak również i zalety (w przypadku, gdy w ciągu miesiąca są podwyżki i cena się zmieniła - wówczas każda osobna pozycja ma cenę, jaką na dany dzień obowiązywała).  Analogicznie przyjmujemy taki dokument na stan w podsklepach - zaznaczamy wszystkie PZ'ki i robimy z nich fakturę zbiorczą. W zasadzie nie trzeba nic teraz robić konkretnego, ponieważ ceny i stany wprowadzaliśmy każdorazowo, z pojedynczą WZ'ką.
Nie rozumiem tylko tych stanów ujemnych (nigdy tego nie miałem potrzeby robić), ale zawsze możesz dokupić niebieskiego plusa i wystawiać dokumenty z odroczonym skutkiem magazynowym.

Jeżeli takie rozwiązanie Ci nie pomaga, to zawsze możesz robić w ciągu miesiąca JEDNO Zamówienie od Klienta/Dostawcy - wpisywać na niego towary, które bierze (zamówienie nie wpływa na stany magazynowe, jeśli tego nie chcesz) i na koniec go wykonywać jako fakturę. Tu problem jest taki, że powinieneś je każdorazowo edytować, ponieważ zamówień nie da się łączyć w zbiorczy dokument (chyba, że coś pokićkałem)

Pozdrawiam

Offline dluk22

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt gt
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2018, 19:23:03 »
Jest to jakieś rozwiązanie tylko chodzi o to aby towar był brany przez podsklepy cały miesiąc i i na koniec miesiąca wystawić np. ze wszystkich paragonów dokument zbiorczy aby nie robić tego tak jak opisałeś każdorazowo wydanie magazynowe i przyjęcie magazynowe w podsklepach, dobrym rozwiązaniem by było coś takiego ale nie wiem czy i jak da się to zrobić mianowicie:
na podsklepach jest brany towar i wystawiane paragony przez cały miesiąc ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć jaki towar będzie brany dlatego nie można wystawić wydania zewnętrznego z głównej firmy sprzedającej z góry (i tu pytanie czy dokument z odroczonym skutkiem tu coś pomoże) najlepiej jak by zrobić zestawienie zbiorcze ze wszystkich paragonów z danego miesiąca i to zaimportować do głównego magazynu i na tej podstawie wystawić fakturę zbiorczą którą by można było zaimportować do podsklepów jako zakup, proszę o informację czy coś takiego jest możliwe jeżeli nie czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2018, 17:20:09 »
SubiektaGT w wielu przypadkach ogranicza tylko twoja wyobraźnia i twoj portfel:-)

Offline Cyjus

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,66 SP3
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2019, 11:48:08 »
Cytuj
Jest to jakieś rozwiązanie tylko chodzi o to aby towar był brany przez podsklepy cały miesiąc i i na koniec miesiąca wystawić np. ze wszystkich paragonów dokument zbiorczy aby nie robić tego tak jak opisałeś każdorazowo wydanie magazynowe i przyjęcie magazynowe w podsklepach

No właśnie nie widzę problemu w tym co Ci zaproponowałem a tym co robisz. Piszesz że wystawiasz paragony (Baza--> podsklep A lub B), tak więc tym bardziej twierdzę iż WZ'ki lub PPM'ki są bardziej poprawną formą. Nie wiem czy z paragonami sobie nie mieszasz zbytnio. Właśnie te dokumenty (WZ, PPM) możesz na koniec miesiąca zbiorczo, jako jedną fakturę vat. Wystawianie (WZ) i wprowadzanie (PZ) tych dokumentów w trakcie miesiąca jest o tyle fajne że:
a.) stan towarowy na magazynach (Baza, podsklepy) jest stanem faktycznym i nie zastanawiasz się "Gdzie się podziało pudełko A? Aaaa zapewne jest na sklepie A lub B - ch*j tam..." i tak naprawdę narażasz się na burdel, który na koniec roku wykaże straty na poziomie dziesiątek tysięcy zł.
b.) na koniec miesiąca łatwo wystawiasz jeden dokument sprzedażowy - zbiorcza faktura vat sprzedaży na podstawie WZ'ek, oraz zbiorcza faktura zakupu na podstawie PZ'ek - nie musisz tego po raz kolejny wpisywać do Subiekta

Ja tak działam i nie narzekam.

Cytuj
dobrym rozwiązaniem by było coś takiego ale nie wiem czy i jak da się to zrobić mianowicie:
na podsklepach jest brany towar i wystawiane paragony przez cały miesiąc ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć jaki towar będzie brany dlatego nie można wystawić wydania zewnętrznego z głównej firmy sprzedającej z góry (i tu pytanie czy dokument z odroczonym skutkiem tu coś pomoże) najlepiej jak by zrobić zestawienie zbiorcze ze wszystkich paragonów z danego miesiąca i to zaimportować do głównego magazynu i na tej podstawie wystawić fakturę zbiorczą którą by można było zaimportować do podsklepów jako zakup, proszę o informację czy coś takiego jest możliwe jeżeli nie czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

O ile dobrze teraz rozumiem, to chcesz wprowadzić na stan towary z miesięcznym wyprzedzeniem, aby móc wystawiać dokumenty z danego punktu niezależnie od tego czy ten towar tam teraz jest, czy nie?

Dla mnie bezsens, ale jak chcesz to:

PZ'ka na podstawie analizy ruchu towarów z poprzedniego miesiąca (informator towarów) i na tej podstawie przyjmij sobie stany magazynowe, ale:
1.) Znów - na koniec miesiąca wypadałoby zrobić inwentaryzację aby, wiedzieć co się sprzedało i jakie stany są faktyczne
2.) No w zasadzie dużo roboty niepotrzebnej wychodzi (co miesięczna analiza poprzedniego okresu sprzedażowego, sezonowość towarów itp., wyrównanie stanów do faktycznych).

Sam nie wiem jak Ci pomóc - możesz również skorzystać z rozwiązań dodatkowych (płatnych) - tu na pewno jest szersze pole manewru. Zresztą co prawda to prawda:

Cytuj
SubiektaGT w wielu przypadkach ogranicza tylko twoja wyobraźnia i twoj portfel:-)

BTW - pisząc 3 firmy, masz na myśli 3 różne podmioty o róznych NIP'ach i różnych licencjach na subiekta? Bo jeżeli są to oddziały z jednego podmiotu, to możesz stworzyć sobie 3-4 magazyny w samym subiekcie i robic przesunięcia wewnętrzne między magazynami - to rozwiązałoby twój problem - wymaga tylko serwera na główną licencję i sprytnego podłączenia klientów do bazy...

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2019, 19:04:09 »
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 - nie ma dokumentów WZ bo nie ma towaru na magazynie
 - nie trzeba wróżyć co się sprzeda tylko dokupuje się towar na podstawie zrealizowanej sprzedaży i to pojawia się temat ewentualnych usprawnień/automatyzacji
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2019, 20:00:18 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2019, 16:41:59 »
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 
Ale sprzedaż jest realizowana na firmy, więc paragon nie jest tu dobrym rozwiązaniem.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2019, 16:48:05 »
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 
Ale sprzedaż jest realizowana na firmy, więc paragon nie jest tu dobrym rozwiązaniem.

Pisałem o sprzedaży w 2 i 3 firmie dla klientów końcowych, a nie sprzedaż z 1 do 2 i 3 firmy.
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2019, 17:13:29 »
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 
Ale sprzedaż jest realizowana na firmy, więc paragon nie jest tu dobrym rozwiązaniem.

Pisałem o sprzedaży w 2 i 3 firmie dla klientów końcowych, a nie sprzedaż z 1 do 2 i 3 firmy.
Nie załapałem.

Offline Cyjus

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,66 SP3
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2019, 11:28:49 »
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 - nie ma dokumentów WZ bo nie ma towaru na magazynie
 - nie trzeba wróżyć co się sprzeda tylko dokupuje się towar na podstawie zrealizowanej sprzedaży i to pojawia się temat ewentualnych usprawnień/automatyzacji

No ja to zrozumiałem w taki sposób, że problem polega na przenoszeniu towaru, oraz jego ewidencjonowaniu na jakiś dokumentach pomiędzy magazynem a kolejnymi firmami. Sam korzystam z takiego rozwiązania jak opisałem wcześniej: Ja posiadam hurtownie z (nieskromnie) dobrze wyposażonym magazynem, brat z kolei prowadzi sprzedaż internetową i posiłkuje się moim towarem. W praktyce codziennie bierze ode mnie towar, na który ma wystawianą WZ'ke, a na koniec miesiąca wypisuje mu zbiorczą fakturę. On sobie WZki wprowadza na stan jako PZ'ki - tak więc ma stan magazynowy by wypisywać swoim klientom faktury lub paragony. U mnie się sprawdza - dlatego chciałem podzielić się rozwiązaniem, ponieważ uznałem, że problem jest podobny.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2019, 11:40:16 »
@Cyjus jeden z nas kompletnie nie zrozumiał problemu - dla mnie to typowy model rozproszenia działalności, gdzie dwie firmy sprzedają towar pierwszej, więc:
 - trzeba wystawiać paragony bo jest realizowana sprzedaż
 - nie ma dokumentów WZ bo nie ma towaru na magazynie
 - nie trzeba wróżyć co się sprzeda tylko dokupuje się towar na podstawie zrealizowanej sprzedaży i to pojawia się temat ewentualnych usprawnień/automatyzacji

No ja to zrozumiałem w taki sposób, że problem polega na przenoszeniu towaru, oraz jego ewidencjonowaniu na jakiś dokumentach pomiędzy magazynem a kolejnymi firmami. Sam korzystam z takiego rozwiązania jak opisałem wcześniej: Ja posiadam hurtownie z (nieskromnie) dobrze wyposażonym magazynem, brat z kolei prowadzi sprzedaż internetową i posiłkuje się moim towarem. W praktyce codziennie bierze ode mnie towar, na który ma wystawianą WZ'ke, a na koniec miesiąca wypisuje mu zbiorczą fakturę. On sobie WZki wprowadza na stan jako PZ'ki - tak więc ma stan magazynowy by wypisywać swoim klientom faktury lub paragony. U mnie się sprawdza - dlatego chciałem podzielić się rozwiązaniem, ponieważ uznałem, że problem jest podobny.

Było pytanie o automatyzację tego procesu zamiast operacji ręcznych - w Twoich odpowiedziach nie widzę do tego odniesienia ?
Daniel, Białystok.

Offline Cyjus

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,66 SP3
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 24, 2019, 12:25:28 »
 ;D No tak...

Tak więc nie pomogę :)

Nie potrzebnie wpie#@am się między flaszkę a zakąskę :D

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2019, 16:55:39 »
Spokojnie, na razie to nam bardziej zależy na pomocy niż autorowi wątku, może nie znał i wystarczy ręczne obieg dokumentów, który opisałeś.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2019, 16:55:39 »