InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Tom12 w Sierpień 27, 2021, 11:36:29
-
Dzień dobry. Mam dość spory problem do rozwiązania i proszę Was o pomoc. Zakładam sklep internetowy w sklepie, który prowadzi sprzedaż stacjonarną i korzysta z Subiekta. Sklep internetowy ma być zintegrowany z bazą danych subiekta i tu pojawia się problem. Ponieważ okazało się, że w bazie danych jest spory bałagan. Jest kilka pozycji jednego produktu, towary są przyjęte na opakowania a sprzedawane na sztuki, towar jest na jednej pozycji a kod kreskowy towaru wchodzi na inną itp. Moje pytanie brzmi czy jest ktoś wstanie wytłumaczyć krok po kroku jak to opanować? Chodzi mi o likwidację zbędnych kartotek, ewentualnie przerzucenie na właściwą kartotekę. Chciałbym to zrobić dokładnie i zgodnie z przepisami. Jakieś pomysły?
-
w punktach:
1) znajdujesz produkt, z którym chcesz zrobić porządek, w tym wszystkie jego kartoteki
2) wybierasz jedną kartotekę, którą chcesz zostawić, ustawiasz tam właściwą jednostkę miary, kod kreskowy, cenę, grupę itd.
3) tworzysz dokument rozchodu wewnętrznego i z kartotek "do usunięcia" zdejmujesz cały stan (tyle dokumentów RW ile magazynów), dokument warto wydrukować (nawet do PDF)
4) tworzysz dokument przychodu wewnętrznego, w którym wpisujesz odpowiednie ilości towaru, ważne, aby wartość dokumentu była taka sama jak koszt (jest na wydruku dokumentu RW). To jest ważne, jak źle wpiszesz ceny, to zmieni się wartość magazynu.
5) kartoteki "do usunięcia" ustawiasz jako nieaktywne (Operacje -> Ustaw jako nieaktywny).
-
Moje pytanie brzmi czy jest ktoś wstanie wytłumaczyć krok po kroku jak to opanować? Chodzi mi o likwidację zbędnych kartotek, ewentualnie przerzucenie na właściwą kartotekę. Chciałbym to zrobić dokładnie i zgodnie z przepisami. Jakieś pomysły?
A nie nie interesuje się jak unikać takiego bałaganu, wolisz go sprzątać ?