Autor Wątek: VPN - problem z połączeniem/licencjami?  (Przeczytany 2095 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline w2w2

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.7
VPN - problem z połączeniem/licencjami?
« dnia: Marzec 04, 2022, 14:50:08 »
Cześć,

Aktualna konfiguracja:

  - dedykowany serwer na którym stoi baza InsertGT
  - komputery klienckie lokalne
  - laptop do łączenia lokalnego i zdalnego
  - router ASUS, na którym stoi serwer OpenVPN (Tomato)
  - sieć szybka i stabilna na światłowodzie

Przy połączeniu zdalnym i zestawieniu VPNa wszystko pracuje poprawnie, czasem kilka-kilkanaście dni (czasem też kilka godzin). Niestety po jakimś czasie nie można podłączyć się do bazy Inserta, VPN pracuje nadal poprawnie, następuje również poprawne połączenie z serwerem i po etapie "Struktura podmiotu jest prawidłowa" następuje timeout po czym program wyrzuca informację

"Dalsza praca nie jest możliwa. Należy zakończyć inne aplikacje działające z tym podmiotem lub dokupić rozszerzenie licencji."

Nie pomaga ponowne nawiązanie połączenia VPN, ani żadne inne kroki, które próbowałem. Lista użytkowników bazy danych jest pusta, więc nikt więcej nie jest do niej w tym momencie zalogowany.

Ten sam problem występuje niezależnie w dwóch różnych lokalizacjach, na dwóch niezależnych Subiektach.

Jak na razie jedynym rozwiązaniem jest pełny restart serwera, po tej operacji wszystko wraca do normy, na jakiś czas...

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

Pozdrawiam,
admin






Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
VPN - problem z połączeniem/licencjami?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2022, 17:13:12 »
Widzę że albo idziecie totalnie po omacku albo testujecie wróżkę.
Pierwsze dwie oczywiste informacje, na których nie mamy:
Jak wygląda  lista połączeń w programie serwisowym?
Czy na serwerze nie wiszą procesy Subiekt.exe?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline w2w2

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.7
Odp: VPN - problem z połączeniem/licencjami?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2022, 22:13:42 »
Gdzie jest ta lista połączeń?

Jak mi kolejny raz zawiśnie to sprawdzę czy wiszą jakieś dodatkowe procesy.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: VPN - problem z połączeniem/licencjami?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2022, 09:19:49 »
Daniel, Białystok.

Offline w2w2

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.7
Odp: VPN - problem z połączeniem/licencjami?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2022, 10:34:02 »

Wygląda na to, że obustronnie się nie zrozumieliśmy, napisałem w pierwszym poście, że lista sesji jest czysta,
myślałem, że chodzi o jakieś dodatkowe logi.

"Lista użytkowników bazy danych jest pusta, więc nikt więcej nie jest do niej w tym momencie zalogowany."

Dziś problem wystąpił ponownie, jeśli chodzi o procesy Subiekta na stanowisku klienckim to nie miałem do niego dostępu i został jedynie przeładowany system. Problem dalej występuje więc to jakiś inny patent.

Może trzeba przeładować jakąś usługę?

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: VPN - problem z połączeniem/licencjami?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2022, 12:46:12 »
Sprawdzałeś, czy problem nie jest analogiczny do tego?
https://www.vpnusers.com/viewtopic.php?t=5965

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: VPN - problem z połączeniem/licencjami?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2022, 12:46:12 »