Witam wszystkich
to jest mój pierwszy post. Aczkolwiek forum znam już jakiś czas.
Zastanawiam się jak skonfigurować Subiekta w firmie.
Aktualnie posiadam 2 oddziały (odległe od siebie miejsca), 5 komputerów.
Oddział 1) (jeden serwer/klient i 3 klienty)
1. Serwer z bazą Subiekta, ale działający także jako klient. Na tym komputerze działa także serwer pulpitu zdalnego.
2. Komputer kliencki w tej samej sieci. (używany codziennie)
3. Komputer kliencki w tej samej sieci. (używany rzadko)
4. Komputer kliencki w tej samej sieci. (komputer przenośny, używany w obu oddziałach)
Oddział 2) (1 komputer)
1. Komputer-klient pulpitu zdalnego - łączy się do serwera w oddziale pierwszym.
Oba oddziały mają stałe IP.
Problem jest, gdy w oddziale pierwszym szwankuje internet.
Zastanawiałem się nad kilkoma rozwiązaniami
1. Zestawienie VPNa między oddziałami (ale trzeba by kupić lepsze routery, aktualnie są takie bardziej domowe)
2. Wykupienie clouda z Windowsem - na nim Subiekt i klienci łączą się pulpitem zdalnym. Minusy - duży koszt.
3. Wykupienie clouda z Linuxem i postawienie tam bazy MSSQL dla Subiekta. Zdecydowanie tańsze rozwiązanie, ale czytałem, że Subiekt wolno działa przy takim rozwiązaniu.
Co sądzicie o tych rozwiązaniach ? Może znacie jakieś lepsze ? Coś polecacie ?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam