Mam pytanie, na które chyba znalazłem rozwiązanie, ale wolę się upewnić, czy ono rzeczywiście jest dobre (czy nie ma jakichś komplikacji czy ogólnie wad, które w tej chwili mi do głowy nie przychodzą).
1. Otrzymanie towaru, zanim faktura zakupu jest wystawiona - wiem, że można najpierw wprowadzić PZ, a później do niego wypisać fakturę zakupu. Czy w tym przypadku ma znaczenie, czy jest to zwykłe "Przyjęcie zewnętrzne", czy "Przyjęcie zewnętrzne z VAT"?
2. Zdarza się, że faktura zakupu zawiera inną cenę niż wydawało się w momencie wprowadzania PZ. Gdy przynajmniej część towaru z tego PZ jest już wydana, to już nie można zmienić wartości towaru na PZ. Co w takiej sytuacji można zrobić bez wycofywania skutków magazynowych wydań, poprawki PZ i przywracania skutków wydań?
Kiedy przy PZ, z którego część towaru wyszła, klika się "wypisz fakturę zwykłą", nie mogę zmienić ceny towaru także na fakturze. Zauważyłem jednak, że mogę to zrobić przy wypisywaniu faktury zbiorczej, a różnica w koszcie wcześniej wydanego towaru pojawia się w zestawieniu "Podliczenie okresu - dokumenty" w korektach kosztów wydań, tak jak przy fakturach korygujących cenę - czyli zdaje się, że wszystko działa jak powinno (z tą różnicą, że koszt towaru wydawanego wcześniej zostanie wyrównany właśnie dopiero przy tej fakturze, a nie na bieżąco przy WZ, ale mogę to zaakceptować). Czy wypisywanie faktury zbiorczej jest tu dobrym rozwiązaniem? Czy jest jakaś alternatywa?