Autor Wątek: Znikający towar  (Przeczytany 35051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 10, 2016, 09:26:15 »
Dzisiaj doszedłem do tego jak się ustawia prędkość skanerów.

100ms - to jest wg mnie wieczność :) - Przy 4 pełnych koszykach i kilku Klientach przy kasie to jest u nas niedopuszczalne.

Faktem jest, że mieliśmy ustawienie fabryczne na 1ms. W tej chwili ustawiłem na 25ms.
Jest szansa, że jeśli były jakieś pomyłki przy kasie - teraz będzie ich dużo mniej

Ale bardzo dziękuję za sugestię w sprawie czytników

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 13, 2016, 12:06:23 »
A zakładasz teoretycznie czy sprawdzałeś i potrafisz wyczuć róznicę między 100 ms a 25 ms? Wiesz jaka jest prędkość czytania znaków z klawiatury? A czytnik nie moze być czytany szybciej, bo działa jako emulator klawiatury.
Tak dla pewnego rozjaśnienia - kiedyś były popularne zawody w szybkości pisania na maszynach do pisania, mechanicznych. Nie robi się tego na komputerach, wiesz dlaczego?

Offline Chris

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 2850
  • Reputacja +275/-0
  • Wersja programu: GT, Nexo - aktualne
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 13, 2016, 12:42:02 »
Ja bym zrobił jeszcze 2 rzeczy i to od razu, bo praktycznie bez nakładów finansowych. Skoro są kolektory, to należy częściej robić inwentaryzację dla losowo wybranych towarów. Np. jak okaże się, że brakuje bluzki w rozmiarze L, to robimy inwentaryzację wszystkich rozmiarów tej bluzki. Może faktycznie są pomyłki na czytniku (w co osobiście wątpię) i wtedy to wychwycimy. Drugi sposób to włączenie szpiega w Subiekcie. Tak jak pisał @Aldo jest możliwe, że jednak są jakieś luki w zabezpieczeniach (np. ktoś zna hasło szefa) i poprawia dokumenty. Szpieg zrobi listę dokumentów, które były poprawiane, jak będą zapisy to można je przeanalizować i dojść do jakiś wniosków. Jak nie będzie zapisów to też da nam jakieś wnioski.
Krzysztof, Radom

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 13, 2016, 13:49:14 »
A zakładasz teoretycznie czy sprawdzałeś i potrafisz wyczuć róznicę między 100 ms a 25 ms? Wiesz jaka jest prędkość czytania znaków z klawiatury? A czytnik nie moze być czytany szybciej, bo działa jako emulator klawiatury.
Tak dla pewnego rozjaśnienia - kiedyś były popularne zawody w szybkości pisania na maszynach do pisania, mechanicznych. Nie robi się tego na komputerach, wiesz dlaczego?

sprawdzałem.

przy ustawieniu na 100ms po zaczytaniu kodu mija około 2-3s zanim towar wskoczy na dokument. To jest i krótko i długo. Przy 25ms jest to około 1s.
W sklepie nie ma problemu, bo rzadko się zdarza, że klient ma więcej niż 3 rzeczy. Natomiast w hurtowni, gdzie Klienci mają bardzo dużo towaru przy kasie to jest wieczność.
Poza tym jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, że komputery pracują w sieci. Więc zawsze jakieś minimalne zawirowania w przesyle są. Bo dane są na serwerze.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2016, 13:53:57 wysłana przez DariuszK »

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2016, 13:59:38 »
Ja bym zrobił jeszcze 2 rzeczy i to od razu, bo praktycznie bez nakładów finansowych. Skoro są kolektory, to należy częściej robić inwentaryzację dla losowo wybranych towarów. Np. jak okaże się, że brakuje bluzki w rozmiarze L, to robimy inwentaryzację wszystkich rozmiarów tej bluzki. Może faktycznie są pomyłki na czytniku (w co osobiście wątpię) i wtedy to wychwycimy. Drugi sposób to włączenie szpiega w Subiekcie. Tak jak pisał @Aldo jest możliwe, że jednak są jakieś luki w zabezpieczeniach (np. ktoś zna hasło szefa) i poprawia dokumenty. Szpieg zrobi listę dokumentów, które były poprawiane, jak będą zapisy to można je przeanalizować i dojść do jakiś wniosków. Jak nie będzie zapisów to też da nam jakieś wnioski.

hmmm

a co to za szpieg? i gdzie się go aktywuje? Możesz to rozjaśnić?

Offline Marucha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 864
  • Reputacja +8/-3
  • Jedna zmiana przygotowuje drugą.
  • Wersja programu: rewizor, rachmistrz, biuro gt aktualne
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 13, 2016, 16:48:39 »
F1 szpieg

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 13, 2016, 19:52:51 »
nie mam nic o tym.
Otworzyłem pomoc, wpisałem w index "szpieg" i wyskoczył mi komunikat, że nie znaleziono tematów.
a to było w jakimś dodatku?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 13, 2016, 20:05:25 »
a to było w jakimś dodatku?

Tak, w 1.41...
Daniel, Białystok.

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 13, 2016, 20:41:21 »
Może to brutalnie zabrzmi, ale ... pracuję 25 lat w handlu, pod sobą mam również spory magazyn, pracowników i sposobów kradzieży jest tyle ilu pracowników, tyle ilu jest klientów lub więcej.
Nie znaczy to, że tak akurat jest w tym wypadku, ale z tego co wyczytałem, to lekko mi to śmierdzi.
Nie ma takiej możliwości, aby towar non stop znikał!
Gdzieś jest luka w funkcjonowaniu tej hurtowni i tą lukę trzeba znaleźć.
Szukacie błędu w systemie....owszem, również takie błędy się zdarzają, ale bez jaj.
Co znika? Jaki towar? Drogi czy tani?

I zadam jeszcze jedno pytanie.
Jak płacisz swoim pracownikom i czy mają odpowiedzialność za towar?
Co się dzieje w momencie stwierdzenia braku w towarze?

Kamery są dobre, systemy też, ale najważniejszy jest czynnik ludzki.
Jeśli zatrudnieni mają w interesie ochronę towaru przed kradzieżą, to systemy im w tym pomogą, ale jeśli nie mają interesu, nie chcą, nie muszą, nic ich do tego nie motywuje, to żaden system nie pomoże.
Każdy system da się obejść.




« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2016, 21:55:04 wysłana przez Miro »
Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 14, 2016, 09:01:02 »
No ale właśnie o tym pisałem...
Nie obwiniam do końca systemu, ale muszę również i ten sprawdzić. Muszę znaleźć albo powielane przez nas błędy przez lata, albo złapać kogoś za rękę...

Stąd problem opisałem na forum, bo może ktoś miał podobny problem.
Płacę rozsądnie - pracownicy pracują po "naście" lat.

Faktem jest, że jadą na autopilocie... Odpowiedzialności nie mają, bo dopiero niedawno zrobiliśmy pełny monitoring. Jak straty zaczęły być olbrzymie.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 09:06:06 wysłana przez DariuszK »

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 14, 2016, 14:24:37 »
Sam najlepiej znasz swoją hurtownie i sam musisz znaleźć punkty krytyczne, gdzie towar może znikać.
Koledzy mogą pomóc Ci z systemem, ale już samą pracę hurtowni trzeba zobaczyć na żywo.
Towar może znikać w miejscu dostawy, więc wymagana jest wyrywkowa kontrola i musisz ją zrobić sam.
Tak samo po zapłacie trzeba dokonać kontroli i albo zatrudnisz osobę która porówna zawartość "koszyka" z FV czy paragonem, albo zrobisz to sam.

Przy Subiekcie w każdej chwili można zrobić "ciche sprawdzenie półki", najbardziej ginących towarów.
Nikt nic nie wie, nic nikomu nie mówisz.
Sprawdzasz stan rano w Subiekcie i porównujesz z ilością na "półce" i po paru godzinach ponownie robisz kontrolę.
Dobrze by było, towar był monitorowany.

Monitorujesz towar, a czy monitorujesz kasy?
Jeszcze jedno pytanie.
Czy często masz zwroty towaru i czy te zwroty są na ginących towarach?






Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 14, 2016, 14:46:01 »
tak.. zwroty są często i czasem sporo.
Przedstawiciele wywożą towar do klientów (cały towar jest spisany na WZ) i potem to czego Klient nie chce wraca do nas i na podstawie tego jest potem wystawiana FV dla Klienta.

Jeśli była już wystawiona FV na podstawie zwrotu robiona jest korekta.

Jesteśmy teraz na etapie sprawdzania dokładnego korekt. Może tu gdzieś jest coś nie halo.

co zrobiliśmy do tej pory...
- znaleźliśmy 10 produktów ze zdublowanymi kodami kreskowymi. To są stare jakieś kartoteki. Ale nie są to towary których brakuje.
- wprowadziliśmy kolektory, aby ograniczyć ilość błędów przy przyjmowaniu towaru. FV wprowadzana jest programem zewnętrznym przez jedną osobą. Liczony i przyjmowany jest przez inną. Po wczytaniu dokumentu z kolektora - wszystko się musi zgadzać. Innej możliwości nie ma.
- zrobiliśmy pełny monitoring.
- przenieśliśmy dostawy towaru w inne miejsce, tak, aby nie było możliwości "przypadkowego" wyniesienia towaru.
- inwentaryzacje robimy również kolektorami.
- od pół roku każda pracownica z hali obsługuje Klientów. Minimalizujemy możliwość zostania Klienta samego między regałami.
 Od teraz jak jest monitoring - dodatkowo jeśli jest więcej ludzi i nie każda pracownica może obsługiwać wszystkich - ja albo ktoś inny obserwujemy kamery.

W czerwcu chcemy zrobić pełną inwentaryzację z natury i "wyzerować" wszystko. Przenieść do nowej bazy danych wszystko co zostanie spisane z natury. Łącznie z poprawieniem kartotek jeśli będzie taka konieczność.
Bo dzisiaj nie da się usunąć kartoteki, jesli był na niej jakiś ruch.

nie wiem co jeszcze mogę zrobić?

EDIT:
zrobiliśmy jeszcze sumowanie szt. na wystawionym dokumencie i przed wydrukiem dokumentu kasjerka dodatkowo liczy przed pakowaniem czy faktycznie tyle szt. jest w reklamówce co na dokumencie.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 15:01:09 wysłana przez DariuszK »

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 14, 2016, 15:10:01 »
Czemu FV przyjmowana jest programem zewnętrznym?
Bałagan może się robić przy korektach, zwłaszcza jak jest ich dużo.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 15:12:29 wysłana przez Miro »
Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 14, 2016, 15:18:28 »
Czemu FV przyjmowana jest programem zewnętrznym?
Bałagan może się robić przy korektach, zwłaszcza jak jest ich dużo.


bo jest szybciej. Plik wgrywamy z .xls
przy korektach jest bałagan - dlatego będą robione również kolektorami.
Czekamy na info od programisty z Elzabsoft jak wprowadzi update do programu. Ponoć ma być pod koniec lutego

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 14, 2016, 15:53:34 »
tak.. zwroty są często i czasem sporo.
Przedstawiciele wywożą towar do klientów (cały towar jest spisany na WZ) i potem to czego Klient nie chce wraca do nas i na podstawie tego jest potem wystawiana FV dla Klienta.

Jeśli była już wystawiona FV na podstawie zwrotu robiona jest korekta.

Co w przypadku kiedy zwrot jest robiony do dokumentu WZ ?
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 14, 2016, 15:53:34 »