Autor Wątek: Drukarka fiskalna błąd E2001  (Przeczytany 930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzys20

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: 1.53
Drukarka fiskalna błąd E2001
« dnia: Luty 16, 2018, 12:32:09 »
Witam ostatnio w firmie przy drukowaniu pierwszego paragonu drukarka drukuje paragon i się zawiesza przy drukowaniu tego paragonu po czym paragon się anulowuje, w rejestrze transmisji wyskakuje błąd ( E2 001 Błąd zgłoszony przez urządzenie. Nie powiodło się wykonanie polecenia na urządzeniu), potem śmiga jak należy ale problem istnieje.
Macie jakieś pomysły.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Drukarka fiskalna błąd E2001
« dnia: Luty 16, 2018, 12:32:09 »

Offline christofe

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +1/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT Najnowsze wersje
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2019, 14:18:29 »
Jak rozwiązany został problem mam podobny

Offline agmaru

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2019, 07:50:50 »
Jakie macie drukarki fiskalne? Może to wina sterownika.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 13865
  • Reputacja +756/-23
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: GT - najnowsze
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2019, 08:34:35 »
Daniel, Białystok

Offline christofe

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +1/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT Najnowsze wersje
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2019, 10:16:32 »
Posnet XL sterowniki Insert wersja 5.43.15
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2019, 10:23:19 wysłana przez christofe »

Offline krzys20

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: 1.53
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2019, 19:27:57 »
U nas Posnet Thermal HD

Offline christofe

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +1/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT Najnowsze wersje
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2019, 19:42:55 »
Odpowiedź na problem z Insert:
Czy przypadkiem nie mają Państwo takiej sytuacji, że ten sam towar jest sprzedawany z różnymi stawkami VAT?
Proszę pamiętać, że drukarka fiskalna do danej nazwy urządzenia przypisuje daną stawkę VAT i to pamięta.
Jeśli mają Państwo taką sytuację należy stworzyć osobne kartoteki dla towarów dla każdej stawki VAT - proszę pamiętać, że jest ograniczenie urządzenia fiskalnego.
W razie dalszych problemów polecam przesłanie do nas danych diagnostycznych przygotowanych zgodnie z poniższą instrukcją.
przesłałem rejestrację transmisji czekam na odpowiedź

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 13865
  • Reputacja +756/-23
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: GT - najnowsze
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 13, 2019, 19:50:07 »
Odpowiedź nijak ma się do opisanego problemu.
Daniel, Białystok

Offline agmaru

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 14, 2019, 20:47:29 »
Czyli macie posnet. Próbowaliście wybrać inny sterownik? Te drukarki mają dwa protokoły - Posnet i Thermal. Spróbujcie wybrać w kasiarzu jakiś starszy sterownik dla drukarki z protokołem thermal, i przestawcie w ustawieniach drukarki protokół komunikacji na thermal. 

Offline christofe

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +1/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT Najnowsze wersje
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2019, 12:33:00 »
Oto kolejna odpowiedź na problem ze strony firmy Insert

Drukarka fiskalna jest podłączona przez LAN, posiada adres IP 192.168.1.136.


W trakcie komunikacji z urządzeniem następuje przerwanie połączenia sieciowego między komputerem, a drukarką fiskalną. Być może jakiś element sieci jest tego powodem.

Proponuję przed wydrukiem pierwszego paragonu uruchomić w konsoli poleceń taką komendę:

ping -t 192.168.1.136

i obserwować wyniki podczas drukowania dokumentu. Jeśli wystąpi błąd podczas fiskalizacji dokumentu, powinna także być widoczna przerwa w komunikacji w konsoli poleceń. To będzie potwierdzenie, że infrastruktura sieciowa jest przyczyną i tam należy szukać rozwiązania.


wykonałem test według zaleceń i podczas polecenia ping nie mam utraty połączenia z drukarką cały czas odpowiedź z 192.168.1.136  czas 1ms
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2019, 12:35:14 wysłana przez christofe »

Offline christofe

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +1/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT Najnowsze wersje
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2019, 19:38:10 »
Dostałem odpowiedź z Posnet że jest pętla w sieci komputerowej, ale pingowanie drukarki przez polecenie ping nie zrywa połączenia przy wydruku paragonu z Subiekta, dziś zrobiłem tak pkt.1 wyłączałem drukarkę fiskalną z przycisku na panelu wyłączyłem komputer z Subiektem i uruchomiłem ponownie nie pojawił się problem z drukowaniem pierwszego paragonu, pkt.2 wyłączyłem komputer i wyłączyłem całe zasilanie na listwie razem z drukarką fiskalną, włączyłem ponownie i nie przeszedłem do drukowania paragonu fiskalnego z Subiekta tylko uruchomiłem Kasiarza i wydrukowałem skrócony raport niefiskalny który wydrukował się normalnie bez błędu komunikacji następny fiskalny też bez błędu, szaleństwo

Offline christofe

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • Reputacja +1/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT Najnowsze wersje
Odp: Drukarka fiskalna błąd E2001
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2019, 19:50:34 »
Bzdury i jeszcze raz bzdury, podłączyłem drukarkę przez usb, zainstalowałem serwer suz, skonfigurowana usługa na 3 stanowiskach w sieci i nie ma problemu, więc albo posnet interfejsu LAN nie ma dopracowanego bądź Insert sterowników