Tu nie chodzi o dostawcę, chodzi o rozwiązanie problemu...
Widzisz, tu nie chodzi tylko o Ciebie, ale również innych użytkowników, którzy być może nauczą się czegoś z tego wątku - ja wolę unikać problemów, a Ty je sobie tworzyć i rozwiązywać - nie rozumiem takiego wyboru. My dostarczamy urządzenia fiskalne, które potrafimy serwisować i sprawiają najmniej problemów, niestety Elzaby do niech się nie zaliczają.
Dostarczałem jedną Merę Online (zanim poznałem klienta korzystał z tego modelu, więc dla ujednolicenia sprzętu została wybrana trzecia Mera), od blisko roku działa bez problemu, podłączona przez USB, nie interesowała mnie w tym przypadku komunikacja po sieci.
To nie jest przecież normalne zachowanie urządzenia, a podłączenie pod 3 komputery sugeruje, że jest coś z nim nie tak, gdybym miał szukać rozwiązania to w pierwszej kolejności spytałbym dostawcę i/lub bezpośrednio producenta, czy nie są to objawy jakiegoś znanego problemu/uszkodzenia urządzenia. Jeśli miałbym szukać obejścia to podłączyłbym drukarkę poprzez port COM, a nie przez sieć, to niedoceniany już interfejs, ale bezproblemowy.