@dkozlowski Niestety żadne konkrety nie padły. Opieranie odpowiedzi na przypuszczeniach nie jest rozwiązaniem problemu.
Nadal nie wiem, dlaczego Subiekt "wysypuje się" przy określonym działaniu w przypadku tej jednej specyficznej organizacji niczym nie różniącej się od dwóch innych, które na tym samym kliencie i systemie operacyjnym działają doskonale.
Masz nierealne oczekiwania, przez analogię - oczekujesz, aby lekarz postawił Ci diagnozę przez telefon, bez bezpośredniego kontaktu i dodatkowych badań - czasami tak się udaje, ale zwykle tak się nie da...
Dziękuję za chęć pomocy, ale szukam bardziej sfocusowanej porady.
Najwyraźniej nie rozumiesz, kiedy ktoś próbuje Ci pomóc, zaoszczędzić czas i pieniądze - nic nie tracisz, tylko możesz zyskać, Windowsa 7 i tak trzeba się pozbyć, masz okazję zrobić to wcześniej, przy okazji być może rozwiążesz problem z działaniem programu.
Jeśli dalej chcesz się bez sensu upierać się przy wyjaśnieniu przyczyn problemu - Twój wybór, pozostaje zrealizować - zgłoś się do dobrego serwisanta, który będzie diagnozował problem w miejscu występowania.
ps.
Doraźnie możesz jeszcze wykonać czystą instalacją programu - dezinstalacja, usunięcie folderu programu jeśli coś zostanie, ponowna instalacja. Możesz też process monitorem prześledzić działanie programu.