Autor Wątek: korygowanie paragonu  (Przeczytany 673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiotrPio

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.37
korygowanie paragonu
« dnia: Październik 28, 2021, 22:28:30 »
Witam
Mam taką sytuację:
jest sprzedaż przez sklep internetowy, klient kupuje towar1 za 100 i towar2 za 150 zł + płaci za przesyłkę 14.
Po otrzymaniu zwraca towar1 za 100 ale wybiera odesłanie szybką przesyłką czyli płaci za odesłanie teraz sklep ale odliczy to później od kwoty zwrotu, czyli zamiast 100 klient otrzyma zwrot 86 zł.
Do zakupu został wystawiony paragon imienny.
Jak zrobić zwrot tego towaru i doliczyć koszt odesłania? można Wypisz zwrot do paragonu, ale tam możemy zwrócić towar lub towary ale nie możemy dopisać tego dodatkowego kosztu zwrotu towaru. Trzeba byłoby skorygować częściowo lub całościowo paragon i wystawić nowy paragon - trochę słabe bo nie widać powiązania dokumentów i nie wychodzi kwota do zwrotu, tylko trzeba policzyć kwotę zwrotu na podstawie tych 2 paragonów.

Drugie rozwiązanie to wystawiam do paragonu fakturę detaliczną, następnie korektę do tej faktury dzięki temu na korekcie mogę ustawić pozycje, kwoty, towary, wysyłki jak chcę, zwiększyć, zmniejszyć, czyli niby ok. Jednak jest problem bo na tej korekcie jest wycofany skutek magazynowy więc towar, który jest zwracany nie wraca mi na stan magazynowy.
Kto ma pomysł jak to zrobić?


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17067
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: korygowanie paragonu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2021, 11:35:04 »
Do zakupu został wystawiony paragon imienny.
Jak zrobić zwrot tego towaru i doliczyć koszt odesłania? można Wypisz zwrot do paragonu, ale tam możemy zwrócić towar lub towary ale nie możemy dopisać tego dodatkowego kosztu zwrotu towaru.

Skąd takie błędne założenie, że nie można dodać własnych kosztów przesyłki zwrotu ? Cytaty z niedocenianej pomocy do programu:

Cytuj
Obsługa kosztów transportu przy sprzedaży przez Internet

Na podstawie art. 32 ust 1, art. 33 oraz art. 34 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta przedsiębiorca, w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy, ma obowiązek zwrotu m.in. kosztów transportu. Jeżeli jednak konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy oferowany przez przedsiębiorcę sposób dostawy, wówczas przedsiębiorca ma prawo zwrócić koszty transportu jedynie w kwocie najtańszego oferowanego przez siebie sposobu dostawy.

Sposób działania mechanizmu zwrotu przy zmianie formy/kwoty wysyłki opisuje poniższy przykład:

Należy zdefiniować kartoteki:
•"towar1"
•usługa "kurier A" z zaznaczonym znacznikiem Zezwól na dodawanie tej pozycjido zwrotu detalicznego
•usługa "najtańsza wysyłka" z zaznaczonym znacznikiem Zezwól na dodawanie tej pozycji do zwrotu detalicznego

 Następnie należy wystawić paragon na:
• "towar1" 1 szt. 100 zł
•"kurier A" 1 usługa 10 zł

Podczas dokonywania zwrotu domyślnie paragon będzie wyglądał następująco:
•"towar1" 1 szt. 100 zł
• "kurier A" 1 usługa 10 zł

 Należy usunąć pozycję "kurier A" i wprowadzić pozycję "najtańsza wysyłka" 1 usługa 2 zł.

Warto pamiętać o tym, że  na dokumentach zwrotów detalicznych niejest możliwa edycja cen.

Inne rozwiązanie to NIE korzystać z paragonów tylko faktur i korekt.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: korygowanie paragonu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2021, 11:35:04 »