Dzień dobry,
jak powinno się postępować w sytuacjach kiedy klient zwraca towar, ale nie jest on już pełnowartościowy, ale mimo tego wraca na stan, ale klientowi nie jest zwracana pełna kwota ponieważ potrącono mu kwotę związaną z utratą wartości?
Przykładowo klient kupił coś za 100zł
Zwrócił towar, którego wartość została oceniona na 80zł
Nie możemy tego zrobić przez normalną korektę ponieważ nie mamy możliwości jednoczesnej edycji ceny i ilości. Możemy albo zrobić korektę na wartość 80zł ale bez zwrotu towaru na stan, albo na wartość 100zł i ze zwrotem na stan. My chcemy by towar na stan wrócił, a klient miał korektę na 80zł.
Kontaktowałem się z telekonsultantem Insert, który powiedział, że w takich przypadkach stosuje się korektę do nieistniejącego. Zrobiłem według jego instrukcji i wystawiłem korektę do nieistniejącego na wartość 80zł (Przed - 80zł Po - 0zł, co daje 80zł do zwrotu dla klienta). PZ pojawia się też z właściwą wartością, ale.. Na remanencie powstaje dziwna głupota. Towar, którego wartość powinna być mniejsza, jest większa). Cena magazynowa tej pozycji jest większa niż przed jej sprzedażą, a towar faktycznie powinien mieć mniejszą wartość.