Autor Wątek: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT  (Przeczytany 2051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline baumalbis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.50
problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« dnia: Listopad 14, 2023, 10:19:37 »
Dzień dobry, mamy problem w sklepie. Posiadamy trzy nowe takie same komputery z Windowsem 11. Parametry i3-11000...ram 16GB ddr4, dyski M2 512, LAN 1GBit itp....
Wiadomo, jeden jest serwerem, dwa pozostałe stanowiska klienckie.
Insert najnowszy, SQl 2019. Problemem jest uporczywe wywalanie z programu, zawieszanie się itp na kompach klienckich. Sieć jest po przewodzie, kompy widzą baze, łączą sie, uruchamia się wszystko ale podczas pracy właśnie dzieją się cyrki.
Już nie mamy pomysłu co jest nie tak. Przewody LAN sprawdzone, nowy Switch, zapora Windows wyłączona, bez antywirusa na razie.
Wyjątki 1433 dodane, program sqlserv dodany też w wyjątkach....
Proszę o pomoc gdyż już nam brakuje pomysłów.
Dziękuję

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2023, 12:24:32 »
Niestety od początku istnienia programów InsERT GT, wielokrotnie opisywane na forum rozwiązanie się nie zmieniło - należy ustabilizować połączenie sieciowe. Na kablach jest mniej problemów, łatwiej to zrobić, ale też zdarzają się problemy i trudno je namierzyć. Miałem taki przypadek / problemy w nowej infrastrukturze za kilkaset tysięcy zł... Trzeba szukać do skutku.
Daniel, Białystok.

Offline bajabongo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2023, 16:23:48 »
Dzień dobry, mamy problem w sklepie. Posiadamy trzy nowe takie same komputery z Windowsem 11. Parametry i3-11000...ram 16GB ddr4, dyski M2 512, LAN 1GBit itp....
Wiadomo, jeden jest serwerem, dwa pozostałe stanowiska klienckie.
Insert najnowszy, SQl 2019. Problemem jest uporczywe wywalanie z programu, zawieszanie się itp na kompach klienckich. Sieć jest po przewodzie, kompy widzą baze, łączą sie, uruchamia się wszystko ale podczas pracy właśnie dzieją się cyrki.
Już nie mamy pomysłu co jest nie tak. Przewody LAN sprawdzone, nowy Switch, zapora Windows wyłączona, bez antywirusa na razie.
Wyjątki 1433 dodane, program sqlserv dodany też w wyjątkach....
Proszę o pomoc gdyż już nam brakuje pomysłów.
Dziękuję

Adresy IP ustawione "na sztywno", konfiguracja połączenia z serwerem jest po IP czy po nazwie?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2023, 16:36:46 »
Adresy IP ustawione "na sztywno", konfiguracja połączenia z serwerem jest po IP czy po nazwie?

Nie ustawiam adresów na sztywno kiedy nie jest to potrzebne, odwołuję się do serwera po nazwie i adresie IP, w każdej kombinacji programy działają stabilnie.
Daniel, Białystok.

Offline bajabongo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2023, 12:52:42 »
Adresy IP ustawione "na sztywno", konfiguracja połączenia z serwerem jest po IP czy po nazwie?

Nie ustawiam adresów na sztywno kiedy nie jest to potrzebne, odwołuję się do serwera po nazwie i adresie IP, w każdej kombinacji programy działają stabilnie.

Daj szanse odpowiedzieć koledze baumalbis.

Offline marekolo

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Aktualna
Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2023, 08:55:04 »
Niestety od początku istnienia programów InsERT GT, wielokrotnie opisywane na forum rozwiązanie się nie zmieniło - należy ustabilizować połączenie sieciowe. Na kablach jest mniej problemów, łatwiej to zrobić, ale też zdarzają się problemy i trudno je namierzyć. Miałem taki przypadek / problemy w nowej infrastrukturze za kilkaset tysięcy zł... Trzeba szukać do skutku.
Jeżeli to nie tajemnica to co tej nowej infrastrukturze przeszkadzało poprawnie pracować?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2023, 12:41:10 »
Niestety od początku istnienia programów InsERT GT, wielokrotnie opisywane na forum rozwiązanie się nie zmieniło - należy ustabilizować połączenie sieciowe. Na kablach jest mniej problemów, łatwiej to zrobić, ale też zdarzają się problemy i trudno je namierzyć. Miałem taki przypadek / problemy w nowej infrastrukturze za kilkaset tysięcy zł... Trzeba szukać do skutku.
Jeżeli to nie tajemnica to co tej nowej infrastrukturze przeszkadzało poprawnie pracować?

Wadliwy switch (nowy, markowy sprzęt nie oznacza, że będzie sprawny).
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2023, 12:41:10 »