Autor Wątek: Przerzucenie towarów między budynkami  (Przeczytany 278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yeti16

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.56
Przerzucenie towarów między budynkami
« dnia: Marzec 14, 2019, 22:54:18 »
Witam, dość nietypowa sytuacja. Dwa budynki, nazwijmy je A i B.

W A od dawna działamy na Subiekcie, licencja 3-stanowiskowa, wszystko super. Jednakże kupiłem budynek B oddalony o 5 km od A. Nie było możliwości rozszerzenia licencji z A, ponieważ był tam bardzo słaby internet. Wiem, że można zrobić VPNa i pewnie jeszcze jakieś inne cuda, ale nie było szans. Link WLANowy pomiędzy budynkami też odpadał, totalny brak widoczności.

Tak więc w B kupiłem nową licencję 3-stanowiskową i zarejestrowałem dokładnie na te same dane co ta z A. Facet z InsERTowej infolinii powiedział, że nie będzie problemu. W efekcie działam sobie na 2 niezależnych bazach z zupełnie niezależnymi magazynami.

Problem w tym, że muszę przerzucić część towaru z A do B... Jak to najlepiej zrobić żeby w A stany magazynowe zmalały na rzecz B?

Myślałem o 2 sposobach, ale nie jestem w tym biegły... Mianowicie pierwszy to Wydane i Przychód... Tylko wewnętrzny czy zewnętrzny? Z jednej strony wewnętrzny (to chyba RW) to mi się kojarzy z usuwaniem towarów na własny użytek, ew. braków magazynowych, a nie takich przesunięć... Z kolei zewnętrzny mi nie pasuje, bo to jednak w obrębie jednej firmy... I wtedy co, wydaje firma XYZ dla firmy XYZ?

Drugi sposób to przesunięcie międzymagazynowe. Wszystko fajnie, ale do tej pory stosowałem to dla przesunięć między magazynami w A, na jednej bazie. Wtedy to jest bardzo proste, wybieramy co i dokąd ma trafić... A w tym wypadku? To musi być jakiś dokument fizyczny, żeby w B mogli to normalnie wprowadzić..

Bardzo proszę o pomoc.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Przerzucenie towarów między budynkami
« dnia: Marzec 14, 2019, 22:54:18 »

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 8550
  • Reputacja +1284/-20
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Najnowsza
Przerzucenie towarów między budynkami
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2019, 23:08:38 »
W Subiekcie jest takie coś jak praca wielooddziałowa. Poczytaj o tym w pomocy. Ma wiele wad ale jak nie ma innego wyjścia...
Sławek, Zduńska Wola

Offline Yeti16

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.56
Odp: Przerzucenie towarów między budynkami
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2019, 09:52:12 »
Sam Insert podaje raczej szczątkowe informacje. Rozumiem, że licencje trzeba ze sobą jakoś spiąć przez internet? Jeżeli tak to to odpada...

Przy pracy wieloodziałowej pracuje się na jednej bazie w centrali? Dokumenty/towary/kontrahenci dodawani w oddziale są de facto przesyłane do bazy w centrali? Czy zapisywane lokalnie?

Nie ma innej opcji żeby to zrobić? Wydawało mi się, że można to załatwić za pomocą jakiegoś dokumentu/zestawienia.

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 8550
  • Reputacja +1284/-20
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Przerzucenie towarów między budynkami
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2019, 10:04:53 »
Rozumiem, że licencje trzeba ze sobą jakoś spiąć przez internet? Jeżeli tak to to odpada...
Nie wiem gdzie to wyczytałeś

Przy pracy wieloodziałowej pracuje się na jednej bazie w centrali? Dokumenty/towary/kontrahenci dodawani w oddziale są de facto przesyłane do bazy w centrali? Czy zapisywane lokalnie?
Zajrzałeś chociaż do pomocy?

Cytat: Pomoc w Subiekcie GT
Komunikacja typu Praca wielooddziałowa

Ten typ komunikacji jest przeznaczony dla firm, które posiadają centralę i wiele oddziałów oraz chcą pomiędzy nimi wymieniać dokumenty. Idea pracy jest następująca: w centrali oraz we wszystkich oddziałach pracują lokalnie programy Subiekt GT, z centrali do oddziałów są wysyłane przesunięcia międzymagazynowe oraz kartoteka towarów, natomiast z oddziałów do centrali są wysyłane wystawione dokumenty handlowe oraz kartoteka kontrahentów.


Przed rozpoczęciem wymiany danych wymagane jest odpowiednie przygotowanie wszystkich Subiektów.

Cytat: Yeti16
Nie ma innej opcji żeby to zrobić? Wydawało mi się, że można to załatwić za pomocą jakiegoś dokumentu/zestawienia.

Nie wiem co mam napisać bo zaraz zostawisz mi opinię o nic nie wnoszącym spamie, ale możesz w jednym punkcie wypisać RW a w drugim wczytać jako PW. Wszystko zależy od przyszłych potrzeb i dokładności rozliczania zysku.


 


Sławek, Zduńska Wola

Offline Yeti16

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.56
Odp: Przerzucenie towarów między budynkami
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2019, 15:20:58 »
Dokładnie to czytałem.

To będzie wykorzystywane dosłownie kilka razy dlatego nie chcę kombinować z jakąś centralizacją czy pracą wielooddziałową.

RW i PW o wiele bardziej mi się podoba.

Dzięki