Autor Wątek: Subiekt na 3 firmy  (Przeczytany 155 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dluk22

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: subiekt gt
Subiekt na 3 firmy
« dnia: Grudzień 08, 2018, 21:41:23 »
Witam

Potrzebuję porady czy program subiekt daje możliwości których potrzebuję.
Prowadzimy sprzedaż internetową mamy 1 magazyn ale 3 firmy. Jedna główna firma jest właścicielem magazynu i odsprzedaje towar 2 pozostałym na tą chwilę mamy to tak rozwiązane że 2 podfirmy biorą towar z magazynu i w programie magazynowym tworzą się stany ujemne i na koniec miesiąca jest wystawiana faktura na każdą z firm za sprzedany towar, tylko jest to pracochłonne bo pozycji jest dużo i trzeba wypisać fakturę z głównej firmy i wpisać w podfirmach, chodzi o zautomatyzowanie tego i teraz pytanie jak to rozwiązać bo wiem że w subiekcie nie można tworzyć stanów ujemnych.
Zależy mi aby nie było trzeba ręcznie wypisywać faktury i wpisywać do pozostałych firm tylko aby to się działo automatycznie czy ma ktoś jakiś pomysł jak to najlepiej rozwiązać?

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Subiekt na 3 firmy
« dnia: Grudzień 08, 2018, 21:41:23 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 13113
  • Reputacja +740/-22
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: GT - najnowsze
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2018, 00:23:53 »
...teraz pytanie jak to rozwiązać bo wiem że w subiekcie nie można tworzyć stanów ujemnych.

Czyli jeszcze nie znasz podstaw obsługi programu - można prowadzić sprzedaż bez skutków magazynowych.

Zależy mi aby nie było trzeba ręcznie wypisywać faktury i wpisywać do pozostałych firm tylko aby to się działo automatycznie czy ma ktoś jakiś pomysł jak to najlepiej rozwiązać?

Zamówić wdrożenie, którego elementem będzie automatyzacja opisywanych procesów.
Daniel, Białystok

Offline Cyjus

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,54 HF3
Odp: Subiekt na 3 firmy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2018, 15:02:29 »
Ja bym to zrobił tak, jeżeli dobrze rozumiem potrzeby:

Każdorazowo, jak "podsklep" bierze towar z magazynu:
Magazyn wystawia wydanie magazynowe na podsklep A lub B
Podsklep A lub B wprowadza przyjęcie zewnętrzne z magazynu do swojego programu

Na koniec miesiąca:
Układ wydań zewnętrznych (lub przyjęć zewnętrznych) przefiltrować wg nazwy kontrahenta - zaznaczyć wszystko dla danego sklepu z shiftem, prawoklik - wypisz fakturę zbiorczą. Wydrukuje się długa faktura, zawierająca wszystkie ruchy magazynowe pomiędzy punktami. Zauważysz też pewnie że czasami składnik A jest na pozycji 1, 12, 34, 15190 - ma to wady (faktura jest niepotrzebnie długa), jak również i zalety (w przypadku, gdy w ciągu miesiąca są podwyżki i cena się zmieniła - wówczas każda osobna pozycja ma cenę, jaką na dany dzień obowiązywała).  Analogicznie przyjmujemy taki dokument na stan w podsklepach - zaznaczamy wszystkie PZ'ki i robimy z nich fakturę zbiorczą. W zasadzie nie trzeba nic teraz robić konkretnego, ponieważ ceny i stany wprowadzaliśmy każdorazowo, z pojedynczą WZ'ką.
Nie rozumiem tylko tych stanów ujemnych (nigdy tego nie miałem potrzeby robić), ale zawsze możesz dokupić niebieskiego plusa i wystawiać dokumenty z odroczonym skutkiem magazynowym.

Jeżeli takie rozwiązanie Ci nie pomaga, to zawsze możesz robić w ciągu miesiąca JEDNO Zamówienie od Klienta/Dostawcy - wpisywać na niego towary, które bierze (zamówienie nie wpływa na stany magazynowe, jeśli tego nie chcesz) i na koniec go wykonywać jako fakturę. Tu problem jest taki, że powinieneś je każdorazowo edytować, ponieważ zamówień nie da się łączyć w zbiorczy dokument (chyba, że coś pokićkałem)

Pozdrawiam