Staraj się dokładniej opisywać problemy, bo od tego zwykle zależy dokładność odpowiedzi.
Nie byłbym taki szybki też w umniejszaniu wiedzy księgowej na podstawie tak biednych i niespójnych danych.
Jeżeli do wykonani usługi zużywasz materiały to powinny być one ewidencjonowane w kolumnie 10 KPiR i na końcu roku te niezużyte powinny być ujęte w remanencie.
Ta kolumna nie służy tylko i wyłącznie do tego aby ewidencjonować zakup towarów handlowych (do sprzedaży w stanie nie przerobionym)
Jak to będziesz wykonywał w programie to już zupełnie inna sprawa - czy będziesz prowadził dokładną ewidencję tych materiałów aby na koniec roku mieć łatwo do wyliczenia stan materiałów, które nie zostały zużyte do badań czy też po prostu zliczysz ich ilość i wyznaczysz wartość z dokumentów zakupu.
Czy rzeczywiście kontrola by wpadła i znalazła w subiekcie 100tys sztuk jakiegoś towaru, którego nigdy tyle nie kupiłem to byłby to dowód że ten towar w takiej ilości mam??
Co to znaczy, że nie kupiłeś? To skąd tam się to znalazło?
Co masz na myśli pisząc o "fikcyjnych towarach?
Daniel pyta się Ciebie kto i skąd wysyła JPK_VAT a Ty odpowiadasz, że
Księgowa wysyła z subiekta jak przyjeżdża do mojej firmy.
co oczywiście nie może być prawdą ponieważ Subiekt nie ma pełnych danych do JPK_VAT.
Księgowa może mieć na myśli JPK_MAG a nie JPK_VAT ale Ty nam tego nie powiesz bo najprawdopodobniej nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy jednym a drugim.
Reasumując aby ktoś mógł dobrze Ci doradzić to Ty musisz dobrze się zapytać. Może po prostu dogadaj się z dostawcą programu aby wytłumaczył Ci takie kwestie.